Docent Pascal van der Aa vond het biologielokaal in Diever te weinig leerplezier uitstralen. Daarom heeft hij samen met TOA Hester Kleine stappen ondernomen om een wow-effect bij leerlingen te creëren. Allereerst is de busopstelling vervangen door een ruime carré. Dit heeft als voordeel dat alle leerlingen een gelijke positie hebben ten opzichte van elkaar en de docent. Een ruime voorraad planten en boeken stimuleert leerlingen daarnaast om meer te komen leren dan wat het boek hen voorschrijft. Bovendien helpen de planten om CO2 af te vangen, zuurstof toe te voegen en stimuleren planten (en zelfs alleen al de kleur groen) o.a. het creatief denken (zie bijvoorbeeld Studente et al., 2016).
Een opknapbeurt van de vitrines, het verwijderen van oud materiaal en het toevoegen van een aquarium met garnalen en pantsermeervallen, een terrarium met wandelende takken en flappentakken en een klein luidsprekertje met zachte vogelgeluiden, leiden allemaal tot het effect dat veel leerlingen graag nog even in het lokaal blijven hangen en met plezier de lessen volgen. Enkele leerlingen hebben zelfs aangeboden biologische schilderingen te maken op een paar plafondplaten.
Veel was mogelijk door eigen inzet en weinig middelen, maar de grote blikvanger op de achterwand kon niet zonder de expertise van Multicopy in Assen gerealiseerd worden!